Neem Contact op met een diamant consultent

Neem Contact
op met een diamant consultent

Ik zou graag meer willen weten over dit item.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Persbericht: het Wapenschild van Royal Coster

juli 21, 2017/ BY Alina

AMSTERDAM – Een paar dagen geleden onthulde Royal Coster Diamonds haar wapenschild. Het schild bevat de verschillende aspecten die de beroemde diamantslijperij representeren. Een groot deel van de inspiratie ontstond door een bezoek aan het graf van Martin Coster. Hij was de oprichter van Royal Coster Diamonds als de organisatie zoals we die vandaag kennen.

In 2016 ontving de diamantslijperij de titel “Koninklijk” van Koning Willem-Alexander. Sindsdien had zij het gevoel een wapenschild nodig te hebben. Royal Coster besloot het schild toe te wijden aan haar rijke geschiedenis. Het wapenschild zou een eerbetoon worden aan Martin Coster. Martin was de zoon van de oprichter van Coster Diamonds en degene die de organisatie groots maakte. Daarom besloot Royal Coster een bezoek te brengen aan Martins graf in Parijs voor inspiratie voor het wapenschild.

Het graf bracht dan ook zeker inspiratie. Op de bovenkant van het graf stonden een bever en de tekst “Honestas Optima Politia” afgebeeld. Na al die jaren, symboliseren deze twee dingen vandaag de dag nog steeds het bedrijf dat Royal Coster Diamonds is. De bever staat voor hard werk en een goede werkethiek. Voor Coster betekent dit: hard werken, niet klagen en de klus klaren door kwaliteit te leveren. “Honestas Optima Politia” vertaalt naar “Eerlijkheid is het Beste Beleid”. Dit was Martins motto en nog steeds dat van Coster.

De andere elementen op het schild representeren de oudste slijperij net zo goed. “Het bevat alles van Coster waarvan we vinden dat het belangrijk is”. zegt Ronald Koster, marketingdirecteur van Royal Coster. “Naast de bever en het motto, is er de vlag van de stad Amsterdam: de stad waar we sinds dag een zitten. De diamant symboliseert onze Royal 201. Onze gepatenteerde slijpvorm die experts beoordelen als de beste ter wereld. De twee leeuwen aan weerszijden van het schild staan voor ons land. De leeuwen zijn de nationale supporters en het symbool van Nederland. Tenslotte: de kroon. Wij zijn trots op onze Koninklijke status die de Koning ons schonk. Iedere dag doen we ons best om de verwachtingen die hierbij komen kijken waar te maken en daar halen we voldoening uit.”

Het ontwerpen van dit wapenschild was teamwork en het resultaat mag er dan ook zeker zijn. Het schild representeert niet alleen Royal Coster Diamonds, maar op een bepaalde manier ook de stad Amsterdam. De komende maanden zal Coster werken aan het implementeren van het schild in hun huisstijl.

Royal Coster Diamonds is ’s werelds oudste diamantslijperij. Het bedrijf is gevestigd in Amsterdam, aan het Museumplein. Al meer dan 175 jaar maken haar ambachtslieden de mooiste diamanten en diamanten sieraden voor koningen, beroemdheden, staatshoofden en jonge koppels. Met 350.000 bezoekers per jaar, is het dan ook een echte trekpleister in Amsterdam. Met het oog op het informeren van het volk, biedt Coster gratis begeleide rondleidingen door de diamantslijperij aan in meer dan 27 talen. Meer info over het wapenschild en foto’s ervan zijn te vinden in onze blog over het wapenschild en in het verhaal over de reis naar het graf van Martin Coster

Geen Reacties

Costerdiamonds